Lino Mackevičiaus ir Gytės Deimantės („Elmarsa“) picerijos interjero projektas Jurgita Kunigiškytė
Praeities užuominos
Rasa Pangonytė

Vilniaus pakraštyje įsikūrusią piceriją projektavę architektas Linas Mackevičius ir interjero dizainerė Gytė Deimantė („Elmarsa“) sukūrė bistro stiliaus erdvę vietiniams gyventojams ir aplink įsikūrusių įstaigų darbuotojams.

Keletą picerijų valdantis užsakovas pageidavo išskirtinio, kitų tinklo restoranų nekartojančio lankytojams patrauklaus salės interjero. Įvertinęs tai, kad picerija įsikūrusi priemiestyje, prekybos ir verslo centrų kaimynystėje, architektas L. Mackevičius nusprendė orientuotis į jaukaus pakelės bistro įvaizdį. „Tačiau tai – tik užuominos, mini elementai. Pavyzdžiui, minkštasuoliai turi aliuziją į pakelės bistro, devintąjį dešimtmetį, tačiau visiškai to neatkartoja. Picerijos simboliai – šviečiantis picos gabaliukas, krosnelė – irgi tos pačios stilistikos, primena bistro“, – sako L. Mackevičius.

Pagrindinė picerijos salė suskirstyta į kelias zonas, atskirtas interjero elementais: pusiau skaidraus stiklo sienelėmis, augalų vazonais, aukštais minkštasuoliais (gamintojas – „Dzūkijos baldų fabrikas“). Stiklo sienelės suteikia staliukams privatumo, be to, praėjimus, sukuria užuovėją sėdintiems prie lauko durų. Priešais įėjimą įrengtas baras. Jis – minimalistinis, pernelyg nekrentantis į akis, skirtas tik trumpam prisėsti ir maistui užsisakyti.

Foto galerija:galerija_001:

Foto galerija.: new_000333137_0

Kurdami spalvinę gamą, projektuotojai atsiribojo nuo prekės ženklo spalvų. Salės interjere vyrauja juodos ir baltos spalvų kontrastas. Lubos, grindys ir sienų arkos pakartoja šį kontrastą. Šilumos suteikia to paties medžio atspalvio stalai ir grindų danga bei molio tinku dengtos sienos. Klasikinį spalvų derinį pagyvina plieno mėlynumo spalvos minkštasuoliai ir augalų kompozicijos. Interjerą spalvomis papildo neoninėmis spalvomis šviečiantys picerijos simboliai ir stabilizuotų augalų kompozicijos. „Norėjome daugiau įvairių detalių, spalvų, kad kavinėje sėdinčiam žmogui būtų skirtingų akį traukiančių zonų“, – spalvinę idėją aiškina L. Mackevičius. Vengiant pernelyg didelio techninių detalių ir elementų „triukšmo“, visa inžinerinė įranga – difuzoriai, kondicionieriai, dūmų detektoriai, kabeliai ir pan. – palikti virš kabamųjų ažūrinių lubų.

Kaip atsvarą industrinei prekybos centro aplinkai interjero kūrėjai pasitelkė „minkštumo“ suteikiančias lenktas formas. Arkos motyvas panaudotas ne tik sienų dekorui. Jį pakartoja ir kėdės, stiklinės sienelės (gamintojas – „Genio baldai“) virš stalų kabantys šviestuvai. Tačiau šia forma nepiktnaudžiaujama, jos tik tiek, kiek reikia griežta-minkšta dialogui sukurti.