Britų studija „Zaha Hadid Architects“ (ZHA) pristatė pramoginiams laivams skirtų žaliojo vandenilio degalinių projektą. Projekto pradžia planuojama šią vasarą. Per šešerius metus 25 Italijos prieplaukose ir uostuose atsiras 100 kuro papildymo stotelių.
Žaliojo vandenilio degalinių tinklą užsakiusi energetikos įmonė „NatPower“ siekia sukurti tvarios energijos centrų tinklą visose didžiausiose Italijos prieplaukose ir sukurti idealias sąlygas, kurios palengvintų nuolatinį vandeniliu varomų laivų vystymąsi ir naudojimą. Į projektą įmonė investuos 100 mln. eurų.
Pagal „Zaha Hadid Architects“ projektą kiekvienoje stotelėje bus integruoti vėjo, saulės ir kiti atsinaujinančiųjų išteklių energijos šaltiniai, iš kurių būtų gaminamas ekologiškas vandenilis. Išskirdama tik vandens garus ir šiltą orą, kuro elementuose gaminama vandenilio elektros energija prisideda prie švaresnės aplinkos. Tikimasi, kad šimtas degalų papildymo stotelių kasmet panaikins apie 45 tūkst. tonų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, iš pramoginių laivų išmetamų Viduržemio jūroje.
Kiekvieną stotį sudarys aštuonios išlenktos įlankos, pagamintos iš 3D spausdintuvu atspausdintų betono blokų. Jų kompozicija atspindės jūros gyvūnijoje aptinkamas geometrines formas.
50 kv. metrų ploto stotims naudojamas į aplinką mažai anglies dioksido išskiriantis betonas. Statiniai bus visiškai perdirbami ir statomi iš sausai surenkamų dalių, kad būtų kuo mažiau statybinių atliekų. Projektuotojai sako, kad ZHA modulinių sistemų, kompiuterinio projektavimo ir 3D spausdinimo tyrimai leido sukurti žiedinę konstrukciją, kuri leidžia iki 50 proc. sumažinti konstrukcinių medžiagų kiekį, nesumažinant eksploatacinių savybių.