Kas yra „Louis Ghost“ (liet. Liudviko vaiduoklis)? Atsakymas „kėdė“ būtų pernelyg paprastas ir trumpas. Prieš 20 metų permatomą kėdę pristačiusi „Kartell“ tvirtina, kad šis dizainerio Philippe'o Starcko kūrinys tapo stiliaus bei dizaino simboliu ir sukėlė technologijų revoliuciją.
Prancūzijos karaliaus Liudviko XVI fotelio įkvėpta kėdė buvo pristatyta prieš 20 metų. Per tą laiką pagaminta daugiau nei 3 mln. kėdžių, kas leidžia ją vadinti geriausiai parduodama kėde pasaulyje. Claudio Luti, „Kartell“ generalinis direktorius, sako, kad prieš dvidešimt metų gaminant tą skaidrią kėdę reikėjo paneigti stilistinius kanonus ir sukurti gaminį, kuris turėtų labai stiprų identitetą, būtų iškart atpažįstamas ir nesupainiojamas, bet tuo pat metu gebėtų prisitaikyti prie bet kokios aplinkos ir bet kokios skonio.
„Tai buvo ilgų tobulumo paieškų rezultatas. Absoliutus skaidrumas tapo įmanomas tik aistringų žmonių dėka, radusių geriausią galimą technologinį sprendimą, leidžiantį mums paversti idėją ikona. Tokia idėja kilo iš „Kartell“ ir Philippe'o dialogo: nesenstantis objektas, kurio savitumas grindžiamas grožiu ir kokybe“, – kalba C. Luti.
Kėdė buvo gaminama iš purškiamo polikarbonato granulių, užpildančio formą. Ši tvirta medžiaga buvo naudojama Amerikos policijos skydams gaminti. Šiandienis „Louis Ghost“ gaminamas iš „Kartell“ patentuoto polikarbonato 2.0, sintezės būdu gaunamo iš celiuliozės ir popieriaus atliekų.
Per pastaruosius 20 metų „Louis Ghost“ patyrė permainų: jis buvo aprengtas, nudažytas, paverstas skulptūra, miniatiūra, interpretuotas menininkų, stilistų ir dizainerių iš viso pasaulio. Kūrinys patyrė nesuskaičiuojamą skaičių mutacijų, tačiau vis dar išlaikė savo pirminę išvaizdą ir dvasią. Kėdė susitiko su didžiaisiais pasaulio lyderiais – nuo popiežiaus Benedikto XVI iki Jos Didenybės, karalienės Elžbietos II. Bobas Vilsonas ją apipylė žodžiais, Antonio Marras suteikė jai sparnus, Piero Lissoni uždegė ją neonu, Philippe'as Starckas jį pavertė Milano gatvių žemėlapiu, Brera akademijos studentai padengė jį spalvomis, tarsi Jacksono Pollocko drobę, o menininkas Nuku padarė jai maorių „tatuiruotes“.
Kėdės dvidešimtmetį „Kartell“ mini su garsiuoju Milano La Scala teatru, sakydami, kad baletas suteikia galimybę papasakoti išskirtines „Louis Ghost“ savybes: lengvumą, tobulumą, eleganciją ir stilių.