Rimanto Špoko (studija „Rimartus“) kurtas interjeras Vaidotas Darulis
Interjero įkvėpimas – fantastiniai filmai ir kompiuteriniai žaidimai
Namas Ir Aš

Interjero dizaineriui pravartu išmanyti ne tik profesinius, bet ir daug platesnius klausimus. Pavyzdžiui, apie kosminę erdvę. Tokių žinių prireikė interjero studijai „Rimartus“, gavusiai užduotį įrengti interaktyvių komandinių žaidimų erdvę Žemės gyventojų ir ateivių mūšiams.

Neeilinį užsakymą gavusios studijos vadovas Rimantas Špokas džiaugiasi turėjęs laisvės kurti interjerą, kuriam nesvarbios nei mados, stiliaus rėmai. Nors kosmosas nėra lengva tema, užduotį šiek tiek palengvino tai, kad užsakovai – pramogų erdvės „Don’t Panic“ kūrėjai – tokio žaidimų kambario idėją jau buvo subrandinę ir apgalvoję. „Žaidimo ir interjero koncepciją inspiravo fantastinis filmas „Žvaigždžių karai“ ir jau primirštas, kadaise labai populiarus žaidimas „Laivų mūšis“. Rezultatas – savotiška šių dviejų „bestselerių“ sintezė“, – kalba dizaineris ir sako, kad idėjų ieškota ir filmuose, ir kompiuteriniuose žaidimuose, ir internete. Be to, kosminės erdvės kūrėjai kruopščiai analizavo, kaip žmonės suvokia ir įsivaizduoja kosmosą ir ateivius.

Foto galerija:galerija_001:

Foto galerija.: new_000249775_0

Kai projektavimo darbai buvo baigti, 49 m² ploto buvusiose gamybinėse reklamos agentūros patalpose atsirado trys erdvės – laukiamojo (registracijos) zona ir dvi kosminių laivų kabinos (viena – Žemės gyventojų, kita – ateivių).

Interjero detales, formas, reljefą dizaineriams teko kurti ir piešti patiems, o šis procesas, pasak pašnekovo, buvo labai smagus. Be malonių kūrybinių darbų, teko įveikti ir daugybę techninių iššūkių. „Visų pirma, patalpų aukštis – tik 2,10 m. Tai labai komplikuota. Dar reikėjo išspręsti ventiliacijos, apšvietimo ir elektros instaliacijos įrengimo klausimus ir viską paslėpti“, – sklandaus darbo kliūtis vardija interjero dizaineris. Susidoroję su funkciniais klausimais, projekto kūrėjai perėjo prie apdailos detalių. Sienoms ir baldams jie pasirinko dažytą daugiasluoksnę fanerą, iš kurios galima išgauti įdomius ir skirtingus reljefus bei formatus. Sienų detalių efektui sustiprina aliuminio kompozito plokštė, organinis stiklas ir plastikiniai vamzdeliai. „Viską suskirstėme moduliais ir segmentais. Visi elementai buvo ruošiami CNC staklėmis. Sudėtinga tai, kad nė viena detalė nebuvo iš standartinių lengvai įsigyjamų produktų – viską reikėjo gaminti pagal mūsų sukurtus brėžinius, kuriems paruošti skyrėme labai daug dėmesio“, – pasakoja R. Špokas.

Kruopčiai apgalvoti ir konkrečiam žaidimui pritaikyti elementai – kiekvienoje kabinoje įrengti keturi ekranai, valdymo mygtukai staluose ir kėdėse, gausybė elektronikos, pagal eskizus ir skirtingą kabinų tematiką pagamintos metalinės kėdės.

Ateivių kabiną nuspręsta išdažyti juoda spalva ir joje įrengti ryškiai raudoną apšvietimą. Čia vyrauja organiškos detalės, fantastinių grobuoniškų gyvūnų fragmentai. „Žemiečių kabinoje visos sienos – sidabrinės metalo spalvos, mėlynas apšvietimas, dominuoja tvarkingas techno stilius. Laukiamajame palaikoma kosmoso tematika, visa erdvė artimesnė Žemės gyventojų kabinos dizainui“, – skirtingą koloritą komentuoja interjero dizaineris. Anot jo, spalvų pasirinkimui įtakos turėjo žaidimo idėja, patalpų specifika: „Svarstėme įvairius spalvinius variantus – buvo ir nespalvotų, ir kosminių melsvų, žalių, turkio atspalvių derinių pasiūlymų. Bet galiausiai užsakovų pageidavimu pasirinkome ryškesnes ir gyvybingesnes spalvas.“

Straipsnio komentarai

Siųsti
Interjeras interjeras