Dešimtis tūkstančių dizainerių ir dizainu besidominčių žmonių vasaros pradžioje sutraukusi 60-oji „Salone del Mobile.Milano“ paroda vienbalsiai deklaravo tvarumo tendenciją.
Jubiliejinės parodos rengėjai pagrindine tema pasirinko visa apimantį dizainą, skatinantį patogumą, komfortą, saugumą ir pabrėžiantį atsakomybę už ateitį. Demonstruodamas, kad tai ne tik skambūs žodžiai, „Salone del Mobile.Milano“ komitetas prisijungė prie Jungtinių Tautų Pasaulinio susitarimo – iniciatyvos, kuria įmonės raginamos priimti ir puoselėti ilgalaikes tvarumo vertybes, remti žmogaus teisių apsaugą, skatinti didesnę atsakomybę už aplinką ir kovoti su visų formų korupcija.
Laikydamiesi šios misijos, parodos rengėjai kvietė kurti dialogą ir diskutuoti, o dalyviai daug dėmesio skyrė gamtos ir žmogaus ryšiui, atsigręžė į natūralias medžiagas, formas ir tradicines technikas. Koncepciją sustiprino ir erdvę diskusijoms suteikė architekto Mario Cucinellos sukurta 1400 kv. m instaliacija „Dizainas su gamta“, kurioje buvo demonstruojama mūsų ekosistema, svarstoma apie gyvenimo namuose ateitį ir gvildenami žiedinės ekonomikos bei miestų ateities klausimai.
Kai kurios parodoje dalyvavusios įmonės demonstravo, kad tvarumo filosofiją jau taiko savo darbuose. Italų baldų gamintoja „Lago“ pristatė „Gerus namus“ – 800 kv. m stendą su visiškai perdirbama konstrukcija. Be daugelio kitų daiktų, ateinančiais metais ji naudojama pakartotinai. Žalumos apsuptame name, kuriame šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimas sumažėja iki 87 proc., dalyvavo ir Padujos universiteto padalinys, kuris specializuojasi įmonių aplinkos tvarumo metodų srityje.
Baldų ir aksesuarų gamintojai akivaizdžiai vengia plastiko, užtat naudojama daug metalo, taip pat tonuoto ir šlifuoto stiklo, o pirmenybę teikia natūralioms medžiagoms: marmurui, kamštinei medienai, rotangui, bambukui, net žolinių augalų pluoštui. Pavyzdžiui, Brazilijos dizaineris Tavinho Camerino Milane demonstravo tradicinės kultūros ir modernaus dizaino sintezę – baldus, pagamintus iš natūralaus katžolės pluošto.
Kai kurie dizaineriai augalus integravo į baldus. Kolekcija sumanyta kaip skirtingos buveinės, kurios tarpusavyje sąveikauja ir susipina, nes kiekvienoje iš jų auga skirtingos augalų rūšys. Iš pradžių kiekvienas kūrinys atrodo kaip perforuotų metalinių dalių serija, kur šaknys ir šakos ilgainiui prasiskina kelią.
Augalai įkvėpė ir baldų bei interjero aksesuarų formas. Kurį laiką vyravusias struktūrines geometrines linijas balduose, šviestuvuose ir aksesuaruose pakeitė kreivos organiškos formos, taip sukuriant patogumo, prieinamumo ir žaismingumo pojūtį.
Dizainerių sprendimams neišvengiamą įtaką padarė pasaulinė pandemija – balduose daug dėmesio skiriama daugiafunkciškumui, lankstumui ir darbo namuose patogumui.