Ką tik pasibaigusios 61-osios parodos „Salone del Mobile.Milano“ parodos organizatoriai skaičiuoja rezultatus: parodoje dalyvavo per 2000 prekinių ženklų, ją aplankė daugiau nei 300 tūkst. lankytojų. Savo įspūdžiais bei nuotraukomis su portalo skaitytojais dalinasi interjero dizainerės Deimantė Uleckytė ir Ana Drutel.
Interjero dizainerė Deimantė Uleckytė, studija „Du namai“
Šiais metais važiavau į parodą su visai kitokiais lūkesčiais. Pastarųjų metų įvykiai labai stipriai suformavo dizainą pagal šių dienų žmonių poreikius. Kalbame apie tai, ko žmogui pastaraisiais metais labiausiai ir tūksta – lengvumo, ramybės ir harmonijos. Šią tendenciją pastebėjau tiek interjeruose, tiek balduose, detalėse.Parodos ekspozicijos, vadinamieji showroom’ai, rodos, tik tuo ir alsavo.
Pirmas daykas ką norėčiau išskirti iš visos parodos, tai dinamika visose detalėse bei tvarumas. Atrodo, daugybė žinomų pasaulinio dydžio įmonių nepaprastai daug dėmesio skyrė tvarumui, optimizuodamos savo gamybos procesus renkantis perdirbamas medžiagas arba atsinaudinančius šaltinius. Pirmenybė teikiama natūralioms, o ne sintetinėms medžiagoms. Tvarumas derinamas su pažangiausiomis technologijomis. Labai norėčiau akcentuoti, kad paroda stebino prabangiu minimalizmu ir funkcionalumu. Atrodo, nieko ypatinga nepamatai, bet gražu, dinamiška, patrauklu. Iš paprastų sprendimų, detalių sukuriamos didelės įspūdingos kompozicijos.Pastelinės paletės, monochrominiai aksesuarai, dažnai priminė antikinius laikus, audiniai ir jų spalvos pasižymėjo natūralumu – oda, linas, bukle ir t.t.. Dažnai tiek baldai, tiek ekspozicijos priminė japonišką stilių ir jo filosofiją.
Apibendrinant tendencijas, išskirčiau šiuos akcentus:
Dinamika balduose, detalėse, interjeruose.
Labai daug žalumos. Augalai užima ypatingą vietą.
Lengvų, permatomų, akytų medžiagų panaudojimas dizaine.
Erdvės struktūrizutos - aiškios, neapkrautos baldais, atrodo tik tiek kiek reikia žmogui, atrodo labai lakoniškai.
Atvirose lentynose tik aksesuarai – indai, dažnai moliniai ir knygos, viskas išdidinto mastelio. Smulkioms detalėms siuvenyrams ir kitiems niekučiams čia rodos vietos jau nebeliko.
Foto galerija.: new_000288649_0
Negalėčiau išskirti vieno baldo ar objekto. Buvo stendų, kurie žavėjo minimalizmu ir funkcionalumu, kiti šokiravo tarsi nesuderinamumu, o treti mastelio pompastika.Labiausiai įsiminė “Vissionnaire“, „Kartell“, „Poliform“, „Minotti“, „Naturedesign“, „Eichholtz“, „Lema“ showroom' ai.
Kalbant apie apšvietimą, sužavėjo onikso akmens panaudojimo tendencijos. Rodos, marmurams jau galime moti ranka, nes visą eterį užima natūralus oniksas, jo permatomumas inaudojamas įvairiame pavidale. Tai yra absoliutus mano favoritas šioje parodoje, nekantrauju, kada galėsiu tai pasiūlyti savo klientams.
Šių metų paroda atvėrė kitokį žvilgsnį į dabartinio dizaino tendencijas. Kaip ir po kiekvieno grįžimo iš Milano, jaučiuosi kaip idėjų generatorius, minčių tiek daug ir tiek daug norisi pasiūlyti esamiems klientams, nors nemažai interjero detalių ir objektų pardavimuose pasirodys tik rudenį. Mano tikslas kiekviename objekte sukurti autentiškumą, nemėgstu naudoti pasikartojančių sprendimų, todėl tokios išvykos mane įkvepia kurti interjerus autentiškus apie žmogų, kuris juose gyvena.
Interjero dizainerė Ana Drutel, „AD interjerai“
Šiais metais buvo daug dėmesio skiriama ne tik pačiai parodai, bet ir miestui: be galo daug instaliacijų Milano senamiestyje ir apleistoses teritorijose (nebeveikiančiose gamyklose, bažnyčiose, sandėliuose ir pan). Taip pat beveik visi ryškesni gamintojai pasikvietė į savo showroom' us pačiame mieste, kur galima ne tik naujausias kolekcijas pamatyti.
Foto galerija.: new_000288649_2
Pačioje parodoje aš asmeniškai pastebėjau 4 aiškias tendencijas:
Saviraiška ir komfortas. Namai turi būti patogūs, bet personalizuoti, su polėkiu. Parodoje bei showroom’uose interjerai nebeprimena paveiksliukų iš katalogų: maišomi stiliai, sena su nauja, daug rankų darbo detalių, meno kūrinių, akcentuojami interjero elementai su unikaliais raštais – akmuo, betonas, molio apdaila, stiklas. Kolekcijų medžiagiškumas yra be proto didelis, kiekvienas gali pasirinkti spalvas bei apdailą pagal savo poreikius, skonį, biudžetą. Gamintojai stengiasi išnaudoti pažangiausias technologijas, protingų namų elementus – baldai po truputį tampa išmanesni, privalo turėti daugiau funkcijų. „Euroluce“ (apšvietimo sprendimų parodoje) visi be išimties sprendimai gali keisti šviesos intensyvumą, spektrą, prisitaikyti prie žmonių poreikių, gyvenimo ritmo, taupyti energiją.
Lėtas dizainas. Ne nauja, bet labai aiški tendencija. Tvarumas, mažiau yra daugiau, perdirbamų žaliavų naudojimas – pagrindiniai naujų kolekcijų principai. Tačiau tų naujų kolekcijų nedaug, nemažai dėmesio skiriama senų ikoninių baldų prisikėlimui, gamybos technologijų tobulinimui, antrinių žaliavų panaudojimui. Šiukšlės, pagal dizainerę Rossaną Orlandi, pagrindinė ateities medžiaga ir tai gali būti akmens, plastiko, poperiaus atliekos.
Ruda yra nauja juoda. Ne nauja, bet labai pastebima tendencija. Parodoje vyravo įvariausi gamtos spalvos ir atspalviai, faktūros. Daug įdomių eksperimentų su žemės, terakotos, ohros, sąmanų atspalviais – erdvės kalba apie poilsį, ramybę, pasikrovimą nesibaigiančių krizių pasaulyje. Ryškesnės oranžinės, mėlynos, žalios spalvos – tarnauja labiau kaip lengvai pakeičiami akcentai.
Foto galerija.: new_000288649_3
Moteriškumas. Prigesintos, minkštos gamtos spalvos, lenktos „moteriškos“ formos balduose ir dekoro elementuose, emocijas liečiančios faktūros ir tekstūros, autentiškos rankdarbių detalės ( mezgimo ir siuvinėjimo elementai, rankų darbo stiklo ir keramikos dekoras…), namai – kaip erdvė saugiam gyvenimui, meditacijai ir poilsiui, įkvėpimui, dėmesys šeimai ir meilei.